Výuka letecké teorie PPL - soukromý pilot letounů TMG - pilot motorových kluzáků SPL - pilot kluzáků


Pilotní licence TMG

- Podmínky pro zahájení výcviku -

- Informace o průběhu výcviku -

  • držitel licence SPL.
  • úspěšné absolvování lékařské prohlídky II. třídy u sportovního lékaře s příslušným oprávněním.
  • výcvikové osnovy AK-PL (min 40 hodin teorie a min. 13,5 hodin létání)
  • typ letadla ve výcviku - L13SE - Vivat
  • smlouva o výcviku mezi uchazečem a leteckou školou

- Turistický motorový kluzák -

  • Motorový kluzák je obvykle složen z draku běžného kluzáku a pomocného motoru, který umožňuje vzlet. Ve většině případů motorové kluzáky využívají tah motoru, aby se přesunuly do oblasti s výskytem termických proudů (nebo jiného způsobu stoupání vzduchové hmoty), kde vypnou motor a pokračují v klouzavém letu. Tato letadla je možné využít k navigačním a turistickým letům, podobně jako "plnokrevná" motorová letadla.


    Vivat je tak trochu výjimkou a spíše něž kluzákům se blíží motorovým letadlům. Využívá se převážně pro turistické a navigační lety.

- Výhody TMG -

  • Menší finanční náročnost, jak na výcvik pilota, tak i na následné rekreační a sportovní létání po získání pilotního průkazu.
  • Předepsaná letová doba během výcviku pouze 20 hodin.
  • Méně náročná zdravotní způsobilost (2. třída letecké zdravotní způsobilosti).
  • Po podepsání smlouvy, Vám přidělíme zkušeného instruktora, který provádí teoretický i praktický výcvik (doporučujeme absolvování základního teoretického kurzu v zimních měsících v Aeroklubu Kladno)
  • Individuální přístup instruktora k žákům. Organizace výcviku probíhá po domluvě žáka se svým instruktorem.
  • Během základního výcviku získá uchazeč všechny potřebné dovednosti pro získání licence TMG (provedení bezpečného vzletu, letu po okruhu a přistání, řešení nouzových situací, technika pilotáže, navigační lety a přelety na jiná letiště, apod.) .
  • Výcvik probíhá dle platné výcvikové osnovy AK-PL. Předepsaný počet hodin náletu a počet startů tímto závazným předpisem je pouze nutné minimum. Počet hodin může být navýšen, a to na základě žádosti samotného žáka, nebo na základě doporučení instruktora. ( V praxi bývá, u většiny uchazečů o licenci, nálet vyšší . Na další úlohu postoupíte vždy, až po bezpečném zvládnutí předchozího výcviku).
  • Vždy se snažíme, podrobnými předletovými a poletovými rozbory, o co možná nejkvalitněší provedení výcvikového letu. Tento přístup k výcviku zefektivní Váš postup a v neposlední řadě snižuje finanční náročnost výciku.
  • V ceně letové hodiny je zahrnuto pojištění letadla pro výcvik, palivo, instruktor, letištní poplatky. Letová doba se počítá od vzletu do přistání (nepočítá se pojíždění po provozních a pojížděcích plochách).
  • Po absolvování celého bloku teoretické výuky a letového výcviku je naší leteckou školou žáku dohodnut termín zkoušek pro získání pilotní licence TMG.

    Pro přihlášení, nebo další informace se na nás obracejte na akkladno@volny.cz, nebo na telefonu 724 673 128,
    603 966 742.




Aeroklub Kladno©